ARCA i l’Associació d’Amics dels
Ferrocarrils de Balears (AAFIB) han plantejat al Conseller Mauricio Rovira una
alternativa de conservació pel pont del ferrocarril sobre el Torrent Gros
afectat per la ampliació d’aquest.
L’alternativa presentada per les dues
entitats, defensores del nostre Patrimoni Històric, és mantenir el pont aquí on
és i construir a continuació del mateix una passarel·la lleugera apta per al
trànsit de vianants i bicicletes per així unir les dues noves voreres després
de l’ampliació. (Està previst triplicar l’amplària actual del torrent). Aquesta
solució faria transitable el Pont Ferroviari per al passeig a peu o en bici.
Mauricio Rovira veu amb bons ulls
la idea però el seu departament ha de consultar amb recursos hídrics
ARCA i AAFIB ha recordat al
Conseller la transversalitat de la necessitat de protecció del Patrimoni, la
necessitat de que tots els departaments amb responsabilitat de govern pensin en
clau Patrimonial. Tècnicament, si es vol, la solució existeix i en aquest cas
no implica més despesa econòmica.
Obstacle tolerable dins el Torrent
Tècnics enginyers consultats per
ARCA i AAFIB consideren que mantenir el pont al seu lloc no implica un obstacle
intolerable dins el llit del torrent, amb la nova amplària.
És important mantenir els ponts al
seu lloc per conservar la memòria històrica
La proposta de traslladar el Pont
ferroviari a un altre indret de la illa no satisfà ni a l’Associació d’Amics
del Ferrocarril ni a ARCA. Si llevam la petjada de la història de aquí on s’ha
fet, el record, s’esborra i al terme de Palma ja s’ha esborrat pràcticament
totes les empremtes de la línia Palma-Santanyí .
Creim que la nostra proposta és
creativa i contribuiria a donar un ús i regeneració a un espai fins ara
abandonat.
La creació d’aquesta passarel·la
permetria comunicació i nous usos per a un espai ara oblidat.
Econòmicament possible:
Al projecte d’ampliació del torrent
estaven pressupostats 175.000 € per a la remoció del pont ferroviari. Nosaltres
proposam destinar aquest doblers a la construcció de les passarel·les.
Probablement la partida econòmica podria ser suficient.
El segon pont que podia estar
afectat, queda fora del nou trajecte.
Una modificació del trajecte actual
del Torrent Gros a partir de l’autopista cap a la costa, deixa fora del llit
l’altre pont que podia estar afectat per les obres. El Conseller s’ha compromès
a estudiar l’integració d’aquest segon pont d’interès patrimonial
paisatgísticament amb l’entorn del torrent.
Reunió agradable i creim que profitosa.
La reunió amb el Conseller Mauricio
Rovira, la secretària tècnica Catalina Terrasa i el tècnic Pep Morey ha estat,
al nostre judici, agradable i profitosa. Ara s’han de donar les passes
efectives per a la conservació i posada en valor dels dos ponts. En nom d’Amics
dels Ferrocarrils ha assistit a la reunió Miquel Àngel Riera i en nom de ARCA,
Àngels Fermoselle.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada