7 de des. 2022

ARCA demana que el tramvia no tengui catenària.

El recorregut presentat per l'administració per al tramvia de Palma travessa diferents espais amb elements de valor patrimonial i paisatgístic.

Tramvia sense catenària a Saragossa.

A la informació facilitada sobre el tramvia, s'observa la presència de catenària en tot el traçat. Ens referim al cablejat superior on s'enganxa el tramvia per a carregar l'energia i la línea de postes necessària per a soportar-la. Avui en dia, és possible eliminar la catenària utilitzant altres solucions amb menor impacte paisatgístic.

Diferents sistemes tecnològics sense catenària parcial o total estàn en funcionament amb èxit a ciutats com a Saragossa, Sevilla, Burdeos, Angers, Reims, Orleans, Tours, Rio de Janeiro, Estambul, Dubái o Sídney, entre d'altres.

Inclús, el nou tramvia de Barcelona que unirà la plaça de Glòries i Verdaguer tampoc té catenària.

Endemás de la catenària, ens preocupa el traçat del Molinar, que obliga a construir una carretera alternativa, o Can Pastilla, que pot afectar al poc que queda de paisatge rural en aquests llocs, amb afectació paisatgística als elements etnològics especials que contenen. 

Altres preocupacions: Solvència econòmica, arbres i prioritat vianant

A ARCA som sensibles a l'impuls de la movilitat sostenible a Palma, es tracta d'una oportunitat històrica tenir un tramvia que no afecti al paisatge urbà de ciutat i que doni alternativa real de movilitat a la població local.

ARCA considera que al tram de les avingudes es necessita un respecto a l'arbrat existent i la integració del tramvia ha de prioritzar al màxim espai i seguretat per als vianants.

També ens preocupa la garantia de solvència econòmica per a afrontar-lo.  

ARCA estudia aquestes questions i d'altres i les plantejarà a les al.legacions a presentar aquest mes.