Ahir es va celebrar al restaurant Portixol el sopar anual d'ARCA i l'entrega de Premis Protecció i Destrucció del Patrimoni.
Gairebé un centenar de persones ens reunírem ahir vespre a l'acte anual d'entrega de Premis ARCA. Tot en un ambient relaxat, de reconeixement a la feina en Defensa del Patrimoni i també amb un punt important de reivindicació.
Miquel Ballester va agrair el Premi a Etnològic Campos, una col·lecció que ha instal·lat a un edifici construït expressament, tot amb fons econòmics propis. Va reclamar que l'administració eviti que surtin de Mallorca col·leccions magnífiques en mans de particulars.
Antoni Obrador va agrair el premi d'ARCA i va reivindicar els valors patrimonials que tenim a Mallorca, a tots els indrets i la necessitat que el Consell Insular tengui més capacitar d'acció i més recursos.
Open House Palma també va agrair el reconeixement i va explicar que ja tasca de Open House ocupa gairebé tot l'any i que la seva feina de donar a conèixer els valors dels espais i edificis de la ciutat ajuda que s'agafi estima per ells i, per tant, ajuda a la seca preservació.
La menció especial a la Fundació Coll Bardolet la varen recollir la presidenta i neboda del pintor, Olga CollI el director Jaume Bernat Adrover. Olga va reivindicar l'esperit de la pintura de Bardolet, l'estima del paisatge i l'illa. Jaime va recordar la tasca cultural de l'entitat i la seca coincidència amb l'esperit de feina d'ARCA.
El Premi més destructiu entre els destructius va ser per Autoritat Portuària per la proposta de Nou Pesquero
A la votació dels Premis negatius, Destrucció del Patrimoni l'honor de ser el més ferest va ser pel projecte de Nou Pesquero que ha passat el filtre d'Autoritat Portuària que no ha tengut cap sensibilitat amb l'entorn patrimonial.
Els altres dos: La desídia del Gobierno Central cap a la preservació de Son Busquets, Castell d'Alaró i Castell de Sant Carles, i La manca de catàlegs Patrimonial actualitzats, varen quedar empatats al segon lloc.
Entre els 90 assistents al sopar hi havia representants polítics entre els quals: el batle de Palma, Jaime Martínez, el batle d"Alaró i director general de cultura Llorenç Perelló, batlessa de Campos Francisca Porquer, directora insular de Patrimoni Maribel Arnau, regidores de Mes Kika Coll i Neus Truyol i diputats del PSOE Jaume Mateu i Carles Bona. També n'Óscar Fidalgo. A més Juanjo Caldés de Caixa Colonya, la Defensora de la Ciutadania Anna Moilanen, Joan Guaita, Bernat Nadal, Felio Bauzá, Josep Forteza Rey, Pedro Montaner, Magdalena Quiroga i un llarg etcètera.
Finalment, volem agrair a l'Associació de Comerciants del Mercat de Pere Garau el regal d'un val per 100 € per compres a aquest Mercat per ser sortejar durant el sopar. El Mercat de Pere Garau té la voluntat de conservar la personalitat de les seves parades al servei de la gent local.
ARCA
10 març 2026
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada