17 de maig 2019

Qui volia destruir el Molinar no farà combregar amb rodes de molí

"Al Molinar, Port Petit" ha elaborat un didàctic dibuix on es superposen les dimensions de la planta dels diferents projectes del port del Molinar que s'han presentat des de l'inici de la campanya.

En color verd clar es representa el projecte de remodelació i millora del port que s'està executant actualment. Es veu clarament que la planta és de les mateixes dimensions que l'actual, ocupant estrictament el Caló d'en Rigo, i conservant l'edifici, que també es rehabilitarà.

En color vermell es representa el primer projecte que es volia dur a terme pels dirigents del Club Marítim Molinar de Llevant (CMMLL), i que va ser rebutjat. 

Era 7 vegades més gros que l'actual i suposava omplir de ciment tot el mirall d'aigua actual i esbucar l'edifici.

En color blau es representa el segon projecte que varen defensar els dirigents del CMMLL fins fa poc. Era 4 vegades més gros a l'actual, i suposava esbucar l'edifici per construir-ne un altre de set metres d'altura.

La imatge parla per ella tota sola.

Crear alarma per evitar la rehabilitació

Ara, feliçment, han començat les obres d'un projecte intel·ligent i respectuós i que, per suposat, dóna resposta a les demandes ciutadanes defensades durant els darrers anys per les entitats que formen part de la campanya "Al Molinar, Port Petit".

Els mateixos que pretenien destruir el Molinar i el seu paisatge i volien apropiar-se de la mar, ara volen fer creure que la rehabilitació provoca tot tipus de mals. En resum, volen fer combregar amb rodes de molí.

Els que volien construir un enorme port, quatre vegades més gran, ocupant la mar i impedint veure-la, ara diuen que no se pot tolerar el mur que 4 metres d'alt. El que no diuen, perquè no els convé, és que ells en feien un igual d'alt que s'endinsava 290 m en el primer projecte i 252 m en el segon, sobre els que es construïen vials per circular els vehicles en doble sentit i on l'eslora màxima dels vaixells passava de 8 m a 15 m.

Els que ara diuen que passen pena per l'edifici, el qual està protegit, ara amaguen que pensaven destruir-lo fins a la darrera pedra.

Els que volien construir un port quatre vegades més gros que el que es rehabilita ara, ja no saben que inventar per posar pals a les rodes del futur port del Molinar rehabilitat.

Qualsevol efecte pantalla que pugui tenir el projecte actual, és ínfim si ho comparem amb els projectes que els directius del CMMLL no han tingut més remei que abandonar.

Utilitat i necessitat del mur

Respecte al mur de quatre metres que s'està construït, i que estava contemplat al projecte de rehabilitació, "Al Molinar, Port Petit" comparteix l'opinió de l'APB al considerar-ho tècnicament imprescindible per la permanència del port atès que sense aquesta infraestructura no pot existir aquest port en l'actualitat. 

El mur que s'està construint, de uns 4 metres de alçada total, en té tres objectius:

1. Actuar de contenció de l'onatge quan faci temporal i així protegir el port i millorar la seva operativitat.
2. Constituirà l'esquena del nou i petit edifici de l'Escola de Vela. Aquesta ha estat una gran notícia per a la promoció de la nàutica per a totes i tots.
3. Sobre el mur es posaran bancs i serà un petit passeig-mirador.

Aquest mur és imprescindible per a millorar el funcionament del port i el seu impacte paisatgístic es mínim, especialment si ho comparem amb l'impacte global dels projectes d'ampliació que han amenaçat el Molinar als darrers anys. 

El projecte de remodelació que s'està desenvolupant és un projecte de mínims que permetrà la subsistència del port, la millora del passeig i la conservació del seu emblemàtic edifici.

Campanya ciutadana impulsada per les entitats/Campaña ciudadana impulsada por las entidades:
Salvem es Molinar - Arca - Vogar i Ciar - GOB - Amics de la Terra - Greenpeace